Strategie vs. taktika

24. února 2018 v 21:22 | Michal Horák |  Marketing
Jednoduše řečeno, strategie je plán na dosažení určitého cíle, zatímco taktika je prostředek, který používáte k dosažení cíle. V podnikání je strategií široký cíl, jako je zvýšení prodeje nebo podílu na trhu nebo vytvoření konkrétního obrazu pro vaše podnikání. Taktiky pro vytváření image nebo značky mohou zahrnovat použití ceny, aby vás získali jako cenově dostupné nebo špičkové. Při vytváření marketingových plánů začněte s širokými strategiemi a podpořte je specifickými taktikami.

Strategický marketing

Strategický marketing spočívá v prodeji produktu takovým způsobem, že dosáhnete cíle. Cíle mohou zahrnovat zvýšení tržeb, tržby, podíl na trhu, segmentaci trhu nebo vytvoření nové značky nebo pozice na trhu. Příkladem marketingové strategie by bylo zachovat vaše stávající výnosy s menším počtem reklam nebo méně míst. Přestože strategické marketingové cíle mohou být koncepční, snažte se je mít co nejpřesnější. Například namísto stanovení cíle zvyšování prodeje si nastavte cíl zvýšit tržby o určité procento nebo mezi určitým tržním segmentem, jako jsou ženy, senioři nebo rodiče. Součástí strategického marketingu je úprava ceny, pozice a skutečného produktu či služby, které vám pomohou dosáhnout vašich cílů.

Taktický marketing

Jakmile budete mít cíle, včetně konkrétních strategií pro dosažení svých cílů, určete, jak budete implementovat své strategie. Chcete-li zvýšit své výnosy, může být jedna taktika zvýšit vaše ceny ve spojení s novým označením produktu nebo služby jako upscale. Pokud chcete zvýšit podíl na trhu mezi spotřebiteli, kteří promují zdraví, můžete začít sponzorovat sportovní události nebo reklamu v časopisech zdraví a fitness.

Znejte své zákazníky

Chcete-li vytvořit taktiku pro podporu svých marketingových strategií, vytvořte podrobné profily vašich zákazníků. Zjistěte věk, pohlaví, rodinný stav, geografickou polohu, úroveň vzdělání, stav rodičů a další informace o vašich stávajících zákaznících, stejně jako o zákaznících, které chcete přilákat. Bez těchto informací bude obtížné vytvářet strategie a ještě obtížněji je takticky realizovat. Znát demografické údaje zákazníků vám pomůže vybrat správné marketingové kanály, jako jsou reklamní média, a oslovit zákazníky.

Marketingové kanály

Používejte různé marketingové kanály k implementaci taktiky. Výběr správných reklamních médií, public relations, příčiny marketingu, sportovní marketing, public relations a distribuční kanály mají zásadní význam pro tvorbu efektivní taktiky. Například, pokud vaše strategie pro zvýšení výnosu je pozice a cena vaše boty jako upscale, ale prodáváte boty v diskontních obchodech, vaše taktika nebude účinně podporovat vaši strategii. Pokud je jednou z vašich strategií zvýšení prodejů mezi jednotlivými ženami, sponzorování ženských běhů a tenisových lig může být efektivní taktikou.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama