JAK ÚSPĚŠNĚ VYDAT SVOJI KNIHU NA AMAZONU

24. února 2018 v 17:51 | Michal Horák |  Amazon Kindle Publishing

Proč Amazon?

Zapomeňte na to, co si myslíte, že víte o Amazonu. Je to mnohem více než online nákupní košík nebo internetový obchod. Je to důvod, proč kluci jako Guy Kawasaki a Seth Godin vydali výhradně na Amazon.

Amazon je největší placený vyhledávač na světě. Lidé nehledají věci na Google se svými kreditními kartami připravenými k nákupu, narozdíl od Amazonu.
Amazon dominuje na trhu s knihami.
Přehled systému společnosti Amazon je metrika autority (i když někdo plánuje koupit jinde).
Amazon je marketingový stroj. Jakmile začnete prodávat určitý počet kopií, odkazuje vaši knihu na další, kteří o vás nikdy neslyšeli.
Amazon usnadňuje. Můžete publikovat jinde, ale je jen málo míst, kde máte knihu online a připravenou za pár hodin. Když publikujete první (a možná výhradně) na Amazonu, soustřeďujete své prodeje na jedno místo a rychleji vylézáte seznamy nejprodávanějších prodejců.
Ano, můžete se dostat do publikace, vidět, jak se šíří vaše zpráva a vydělat spoustu peněz jen pomocí mozku a klávesnice. Zde je návod:

Krok 1: Pište

Při publikování e-knihy je samozřejmě prvním krokem psát. Zamyslete se nad třemi návrhy:

  1. "Zvratný zvuk." To je to, co to zní - vy se vrháte na prázdnou stránku. Určitě ne nejvíce příjemný pohled. Zde napíšete obsah, nakreslíte každou kapitolu a vyjměte všechny své nápady, scény a příběhy. Nedělejte to hezké; jen to udělejte.
  2. Návrh zprávy. To je místo, kde strávíte nějaký čas rozvíjením toho, co chcete říct a jak. V tomto okamžiku byste měli sdílet práci s několika blízkými přáteli za účelem zpětné vazby.
  3. Redakční návrh. Zde dostanete pomoc od profesionálního nebo blízkého přítele, který umí gramatiku, ale i příběhovou strukturu a prvky stylu.
Každý návrh může mít ve skutečnosti několik verzí a iterací. Tento třístupňový přístup vám pomůže dokončit práci v co možná nejkratším čase.

Krok 2: Formát a návrh

Jakmile jste napsali knihu, na kterou jste hrdí, je třeba postupovat takto:

  1. Formátujte jej pro Kindle. Můžete si to zkusit sami pomocí programu Calibre, nebo si prostě můžete zaplatit někoho, kdo to provede - což doporučuji. Pokud je to vaše životní práce, stojí za to zaplatit pár set dolarů, abyste to udělali správně.
  2. Navrhněte obal. Prosím, nedělejte si to sami nebo od svého bratrance Vinnyho, který právě objevil PhotoShop. Pokud máte rozpočet, podívejte se na 99 Designs nebo Crowdspring, a to jak cenově dostupné služby out-sourcingu. Požádejte o obrázek, který je soubor JPEG a nejméně 2500 pixelů na nejdelší straně s poměrem výšky a hmotnosti 1,6 (což Amazon doporučuje ve svých pokynech pro publikování).
  3. Zkontrolujte vše dvakrát a ověřte si chyby.
Jedná se o důležitý krok, takže ho neuspěchejte. Pokud potřebujete další pokyny, podívejte se na TheBookDesigner.com.

Krok 3: Publikujte

Jak vlastně dáte svou knihu k prodeji na Amazon.com? To je možná ta část, která zastrašuje většinu lidí. A pravda je, že by neměla. Stačí jen dvanáct jednoduchých kroků:
  1. Přejděte na adresu kdp.amazon.com a přihlaste se (budete potřebovat účet Amazon).
  2. Zaregistrujte své daňové informace a licenční poplatky.
  3. Klikněte na odkaz "Knihovna" a potom na položku "Přidat nový titul".
  4. Vyplňte formulář, včetně názvu knihy, popisu a klíčových slov, pod kterými chcete, aby lidé vyhledávali vaši knihu.
  5. Nahrajte soubor obálky (formát JPEG).
  6. Nahrajte soubor knihy.
  7. Otestujte svou knihu pomocí prohlížeče Amazon online a ujistěte se, že vypadá správně.
  8. Klikněte na tlačítko Uložit a pokračujte a přejděte na stránku Práva a ceny.
  9. Zvolte možnost "Celosvětová práva".
  10. Vyberte 70% sazbu licencí a vyberte si cenu, nechte mezinárodní ceny upravit na základě americké ceny. Většina e-knih stojí za 2,99-9,99 dolarů (doporučuji vám maximalizovat míru licenčních poplatků).
  11. Klepněte na tlačítko Uložit a publikovat.
  12. Amazon vám pošle e-mail, když je kniha připravena, což může trvat 24-48 hodin, ale často se stane mnohem rychleji

Krok 4: Propagujte

Teď jste připraveni povědět světu o vaší knize. Ale než to uděláte, potřebujete nějaké recenze. Recenze jsou důležitá, protože jsou vaším "sociálním důkazem", který legitimuje vaši práci novým čtenářům.

Před vydáním knihy knihu zašlete přátelům, rodině a online kamarádům, kteří by byli ochotni zanechat recenzi. Pokud neznáte někoho, kdo by byl ochoten to udělat, podívejte se na StoryCartel.com, platformu, která pomáhá autorům získat zdarma, etické recenze.

Jakmile je kniha zveřejněna, připomeňte svým čtenářům, aby zanechali recenze. Očekávejte 25-50% těch, kteří slíbili, že to skutečně splní. A nemusejí být všechny 5-hvězdičkové recenze. Ve skutečnosti bude mít několik upřímných kritiků vaší práce větší autoritu než spousta povrchní chvály.

Lidé mohou zanechat recenze na Amazonu jen pár dní před zveřejněním knihy. Jeden způsob, jak to obejít, je publikovat svou knihu týden před tím, než o tom někomu řeknete. Tímto způsobem můžete sestavit velké množství časných recenzí, které pomáhají prodat knihu novým čtenářům. Když se "oficiálně" uvolní, můžete nasměrovat lidi na stránku, kde uvidí nějaké recenze vaší práce.

Krok 5: Spusťte

Poté, co získáte nějaké recenze, je čas spustit svou elektronickou knihu. Každé spuštění knihy by mělo být jedinečné, ale zde je několik věcí, které fungují pokaždé:

  1. Pošlete e-mail na seznam přátel, rodinných příslušníků a odběratelů blogů, kteří oznamují uvolnění vaší knihy.
  2. Nabídněte motiv pro ty, kteří knihu zakoupí. Může to být časově citlivá nabídka nebo trvající příležitost. Andy Traub, který za 90 dní vydělal více než 20 000 dolarů s e-knihou, vydal audioknihu, 30denní e-mailový kurz a exkluzivní členství v online knize. Udělej to tak, že si to lidé nemohou nechat ujít.
  3. Propagujte knihu pomocí slova typu "mouth-of-mouth" a sociálních médií. Clicktotweet.com je skvělý zdroj pro ruční vytváření zpráv, které mohou lidé snadno sdílet. Další účinnou strategií je využít startovací tým dobrovolníků, který vám pomůže šířit slovo.
  4. Sdílejte svou e-knihu s online fórami a adresáři knih. Kimanzi Constable, který prodal více než 80 000 kopií svých knih, uvedl, že to byla klíčová strategie.
  5. Jak se kniha začne prodávat, řekněte o tom lidem. To se nazývá "sociální důkaz" a vytvoří efekt sněhové koule, který vám pomůže prodat ještě víc.
  6. Dejte knihu zadarmo. Brandon Clements, který za rok prodal víc než několik stovek kopií jeho románu, se rozhodl vydat e-book verzi. A za týden si ji stáhlo více než 60 000 lidí. Příští týden prodal další 2000 kopií.

Knihy se mohou šířit velmi rychle, když je vše digitální produkt, propagace, distribuce. Jinými slovy, pokud jste někdy chtěli dostat vzkaz před spousty lidí, nikdy nebyl lepší čas.

Dny, kdy ste museli být vybíraní a zveřejnění, skončily. Tak na co čekáš? (Chcete-li získat další pomoc při vydávání knih pro Kindle, podívejte se na příručku Kindle Publishing Guide, která je tento týden zdarma pro čtenáře Michaela Hyata.)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama