7 KROKŮ PRO VYTVOŘENÍ ÚSPĚŠNÉ MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA SOCIÁLNÍCH MEDIÍCH V ROCE 2018

24. února 2018 v 13:14 | Michal Horák |  Sociální sítě
1. Vytvořte marketingové cíle v sociálních médiích, které vyřeší vaše největší výzvy

Prvním krokem ke každé strategii je pochopení, co chcete z vašeho úsilí získat. Marketing v sociálních médiích není o tom, že byste přepnuli přepínač a skončily. Místo toho by se mělo na plánování sociálních médií nahlížet jako na vaření vašeho oblíbeného pokrmu.

Jakmile máte své ingredience, budete dodržovat recept a presto! Ale ne vždy to platí. Co když máte hosty a potřebujete nakrmit více lidí? Co když je někdo alergický na jednu ze složek?

To je důvod, proč je vytváření cílů tak zásadní pro první část své strategie pro sociální média. Současně je nejlepší nastavit cíle, o kterých víte, že jsou dosažitelné. Zísat 1 milion nových followerů na Instagramu v roce 2018 je nereálné. S dosažitelnými cíli je větší pravděpodobnost, že se budete držet původního plánu a nadále budete mít nové překážky, když dokončíte ty staré.

To je stejný důvod, proč by se značky nikdy neměly v rámci své současné marketingové strategie dostat na všechny kanály sociálních médií. Zkuste si vybrat kanály, které mají největší význam na základě cílů vaší značky. Vyvarujte se komplikacím strategie s příliš mnoha cíli. Jednoduchost vás může dovést daleko.


A také nezapomeňte zdokumentovat své cíle v oblasti sociálních médií. Nejenže je důležité, abyste si mohli měřit, kde jste, ale také to zlepšuje vaše šance na dosažení těchto cílů. Podle některých statistik jsou lidé, kteří si napíšou své cíle, třicetkrát úspěšnější při jejich dosahování.

documenting goals


2. Udělejte pořádný průzkum svého publika na sociálních sítích


Přibližně 79% dospělých používá Facebook - ale jsou vaši zákazníci aktivně zapojeni do vaší značky? Porozumění vašemu publiku je nezbytné, abyste se dozvěděli, jako například kdo kupuje vaše produkty, pro jakou věkovou skupinu je nejtěžší prodávat a jakou úroveň příjmů tvoří většina vašich vracejících se zákazníků? Pokud jde o sociální média, je stejně důležité, abyste poznali své publikum.

Za prvé, vaše značka by se měla zaměřit na demografické údaje vašich nejcennějších sociálních kanálů. Stejně jako jsme se již zmínili, měli byste mít na mysli cíl pro marketingovou strategii sociálních médií. To je důvod, proč musíte prozkoumat kanály, které nejvíce odpovídají vašim cílům.


Abychom vám pomohli najít kanály zaměřování: Podívejme se rychle na základní demografické údaje pro každou důležitou síť:

FACEBOOK:

  • ženy (89%)
  • 18-29 let (88%)
  • Uživatelé v městech a na venkově (81% každý)
  • Ti, kteří vydělávají méně než 30 000 dolarů (84%)
  • Uživatelé s vysokoškolským vzděláním (82%)


INSTAGRAM:
  • Uživatelé žen (38%)
  • 18-29 let (59%),
  • Uživatelé se sídlem ve městě (39%)
  • Ti, kteří vydělávají méně než 30 000 USD (38%)
  • Uživatelé s vysokoškolským vzděláním (37%)
instagram demographics


TWITTER:

  • ženy (25%)
  • 18-29 let (36%)
  • Uživatelé se sídlem ve městě (26%)
  • Ti, kteří vydělávají $ 50,000 - 74,999 dolarů/rok (28%)
  • Uživatelé s vysokoškolským vzděláním nebo lepším (29%)


LINKEDIN:

  • muži (31%)
  • 18-29 let (34%)
  • Uživatelé umístění v městské oblasti (34%)
  • Ti, kteří vydělávají 75 000 dolarů nebo více (45%)
  • Uživatelé s vysokoškolským vzděláním nebo více (50%)

SNAPCHAT:
  • muži (24%)
  • 18-29 let (56%)
  • Ti, kteří vydělávají méně než 50 000 dolarů (27%)
  • Uživatelé s vysokoškolským vzděláním (27%)
S identifikováním demografické skupiny vašich příznivců vám může pomoci SproutSocial.

sprout social group trends and audience demographics

3. Zapojte se do diskuze se svými příznivci:

Kanály sociálních médií jsou vytvářeny jako sítě. To znamená, že jejich hlavním účelem je být prostorem k diskusi, diskusi o tématech a sdílení obsahu. Vaše značka nemůže zapomenout na tyto základní prvky "vytváření sítí" a musí vyvíjet úsilí, aby zajistila, že konverzace nebo příležitosti k zapojení nebudou ponechány bez dozoru.


Prostřednictvím sociálních médií získáváte respekt pro značku právě tím, že jste přítomni a komunikujete s vaším divákem. To je důvod, proč sociální péče o zákazníky je tak důležitá pro značky, které chtějí zvýšit informovanost publika. Je to vše o angažování se.

4. Sledujte své úsilí a vždy se snažte o zlepšení:

Takže, jak se vám dařilo ve své marketingové strategii pro sociální média? Aniž byste neustále analyzovali své úsilí, nikdy nevíte, jak jedna kampaň probíhala nad jinou. Získat pohled z ptačí perspektivy na svou činnost ve společenských médiích pomáhá přenést věci do perspektivy.


Pokud pracujete při vytváření trvalých vztahů, existuje mnohem méně prostoru pro selhání při vytváření strategie marketingu na sociálních médií.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama